Menu:
- Write for rights Amnesty International
- ErasmusDay 2022
- Online Workshops Maps, Bridges, Walls
- We summarize the project
- POLIN
- Online meeting Stereotypes
- Amnesty International Letter Writing Marathon
- #ErasmusDay 2021
- Online workshops Our experience
- What to read or see about breaking sterotypes
- Manipulation in the media (on-line workshops)
- Christmas customs and traditions in our countries
- #ErasmusDay 2020
- Interdisciplinary workshops Patchwork story
- The Strangers - performance and workshops
- Debate Migration problems in Europa
- Write for rights (Amnesty International) 2019
- Management meeting in Poland
- Maraton Pisania Listów z Amnesty International 2022
- Słoneczne królestwo okiem mieszkańca
- Klimatyczny ErasmusDay 2022
- Siła różnrodności - podsumowanie projektu Let's break sterotypical thinking
- Siła różnrodności - aktualności Powiatu Cieszyńskiego
- Niecodzienne warsztaty Let's break sterotypical thinking
- Mobilność w Polsce
- Mobilność w Polsce - aktualności Powiatu Cieszyńskiego
- Meeting in Italy
- Młodzież przeciwko stereotypom - Miedznarodowe spotkanie Erasmus w Polsce
- International meeting in Italy
- Meeting in Spain
- Mobilność - Kopernik we Włoszech
- International meeting in Spain
- Mobilność - Kopernik w Hiszpanii
- Maraton Pisania Listów z Amnesty International 2021
- ErasmusDay 2021
- Erasmus Day w Koperniku - aktualności Powiatu Cieszyńskiego
- Logo
- Konkurs - Erasmus Day
- Online meetings
- Ponownie łamaliśmy stereotypu - spotkanie partnerskie online
- What to read or see about breaking stereotypes
- Let's break sterotypical thinking - konkurs plakatowy
- #Erasmys Day 2020 Solidarni w walce ze stereotypami
- Fastrygowanie cieszyńskiej opowieści - granice
- Erasmus - nasze działania
- Maraton pisania listów z Amnesty Intenational 2019
- Let's break sterotypical thinking - spotkanie partnerów projektu
- Zaczynamy projekt Erasmus -Let's break sterotypical thinking
- TwinSpace projektu
- Facebook Liceo Artistico Cardarelli - La Spezia
- Facebook II LO im. Mikołaja Kopernika
- Facebook IES Cristobal Lozano - Hellin
- Website IES Cristobal Lozano- Hellin
- Spain movie
- Spain learning materials
- Italy learning materials
- Poland learning materials
Nr projektu: 2019-1-PL01-KA229-065003_1
Tytuł projektu: Let’s break stereotypical thinking
Cele projektu:
- Budowanie społeczeństwa obywatelskiego opartego na otwartości, tolerancji i wzajemnym szacunku dla wartości i zrozumienia dla odmiennych światopoglądów,
- Wprowadzenie do szkół programu edukacji obywatelskiej i wzbogacenie programów humanistycznych w tematy o takich treściach jak kultura, historia, tradycja i współczesne problemy społeczne,
- Stworzenie przyjaznej atmosfery dla imigrantów, zapoznanie się z rozwiązaniami prawnymi i obecnym stanem migracji w Europie (skutki długoterminowe),
- Wyposażenie uczniów i nauczycieli w kompetencje interpersonalne, kulturowe, psychologiczne i socjologiczne
- Zwiększenie krytycznego myślenia w kwestiach społecznych stereotypów, manipulacji w mediach i sposoby radzenia sobie z nimi
- Rozwój kompetencji językowych i informatycznych
- Promowanie szkoły, jako środowiska wspierającego rozwój, który jest oparty na społeczeństwie obywatelskim, europejskich wartościach i przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu
Sposoby realizacji celów:
- udział w warsztatach i spotkaniach oraz debatach dotyczących wartości, tolerancji, praw człowieka i innych organizowanych w ramach projektu przez nauczycieli oraz inne organizacje lub stowarzyszenia,
- udział w projekcie "Maraton Pisania Listów z Amnesty International",
- udział w #ErasmusDay - wydarzeniu promującemu projekty Erasmus +
- udział w mobilnościach (wyjazdach uczniowskich) do Włoch i Hiszpanii oraz udział w zadaniach projektowych związanych z pobytem w krajach partnerskich (tematem mobilności są "We are different but together" , Better multicultural understanding through music and art", "Pro diversity - combating stereotypes and manipulation")
- udział w zadaniach i wydarzeniach związanych z mobilnością w Polsce (przyjęcie gości z Włoch i Hiszpanii oraz realizacja zadań projektowych związanych z pobytem w Polsce gości z krajów partnerskich
- udział w organizowanych w szkole zadaniach związanych pracą w projekcie (przygotowywanie logo projektu, tworzenie filmów i prezentacji, plakatów i posterów związanych z tematem projektu, uczestniczenie w spotkaniach projektowych, przygotowywanie dni włoskich i hiszpańskich, itp.)