43-400 Cieszyn, Plac Wolności 7b +48 33 85 211 32
baner

Młodzieżowy Rajd Górski
W sobotę 29 września 2018r. uczniowie szkół powiatu cieszyńskiego zebrali się tłumnie na Trzech Kopcach Wiślańskich, gdzie stykają się granice trzech miejscowości: Wisły, Ustronia oraz Brennej. Szczyt położony jest na wysokości 810 m n.p.m. i niedawno udostępniono tutaj nowe schronisko. Rajd młodzieżowy organizowany dwa razy w roku przez PTTK był doskonałą okazją do spopularyzowania góry, na której wcześniej mieścił się tylko skromny drewniany bar. Przez metę jubileuszowego 50 rajdu przewinęło się około 1200 uczniów podstawówek i szkół średnich. Na szczycie nie mogło zabraknąć ekipy z Kopera.
Na trasę ruszyliśmy o 8:00 z przystanku autobusowego w Ustroniu Polanie. Zielonym szlakiem powędrowaliśmy w kierunku Orłowej, po drodze pokonując ciężkie podejście pod Palenicę. Po osiągnięciu przełęczy Orłowa wkroczyliśmy na niebieski szlak prowadzący prosto na Trzy Kopce. Pogoda wraz ze wzrostem pokonywanej wysokości robiła się coraz bardziej kapryśna. Było zimno i mgliście. Niesprzyjające warunki nie zniechęciły nas jednak do dalszego marszu. Aby się rozgrzać szliśmy mocnym tempem, dzięki czemu już o 10:30 zdobyliśmy Trzy Kopce. Na mecie czekały na nas bloczki na kiełbasę oraz unikatowy znaczek rajdu. Listopadowa a nie październikowa aura mogła odstraszyć, ale mimo to uczniowie potrafili dostosować się do warunków i mile spędzić czas. Podziwialiśmy widoki na Skrzyczne oznaczone charakterystyczną wieżą przekaźnikową oraz na pasmo Czantorii i Stożka.
O 12:00 odbył się zapowiadany przez komandora rajdu konkurs wiedzy turystycznej. Wiedza o Beskidach, którą wzbogacałem podczas rodzinnych wycieczek górskich nie poszła na marne. Ku radości moich koleżanek i kolegów odniosłem zwycięstwo. Z nagrodą – górskim plecakiem, udaliśmy się w drogę powrotną. Tym razem obraliśmy kurs na Wisłę i żółtym szlakiem zeszliśmy do Centrum.
Myślę, że rajd młodzieżowy w liceum też może cieszyć się popularnością, dlatego zachęcam wszystkich do udziału w majowym rajdzie na powitanie wiosny. (Krzysztaf Londzin)