43-400 Cieszyn, Plac Wolności 7b +48 33 85 211 32
baner

Kolejna wymiana z Annweiler za nami!
Grupa 23 osób pod opieką nauczycielek – p. Ewy Cieplik, oraz p. Urszuli Brody-Gawełek odwiedziła swoich kolegów z Triefels Gymnasium w Annweiler. 11 września wieczorem uczniowie naszej szkoły już po raz 24 wyruszyli w podróż w te malownicze regiony połudnowo-zachodnich Niemiec, by przeżyć tydzień pełen wrażeń. Po drodze, korzystając z nadmiaru czasu, udało nam się zwiedzić monumentalną katedrę w Spirze, tak by równo o 13:00 autokar mógł dotrzeć do celu. Na miejcu wszyscy zostaliśmy przywitani uroczystym obiadem, po którym udaliśmy się do domów wraz z naszymi niemieckimi przyjaciółmi. Weekend spędzliśmy z rodzinami, które zapewniły nam całe mnóstwo atrakcji. W poniedziałek w szkole uczyliśmy się niemieckiego, a następnie zwiedziliśmy urokliwe miasteczko, jakim jest Annweiler am Triefels. Po południu wszyscy razem z niemieckimi uczniami udaliśmy się na basen w Dahn. Następnego dnia czekało nas małe wyzwanie – wspinaczka na górę Triefels, by zwiedzić górujący nad miejsowością średniowieczny zamek. Trud ten wynagrodziły jednak zapierające dech w piersiach widoki, rozciągające się na całą okolicę. Korzystając z niesamowitej akustyki głównej sali zamku odśpiewaliśmy ,,Płyniesz Olzo”. Całą środę spędziliśmy w malowniczym mieście – Heidelbergu. Wycieczka obejmowała wjazd zabytkową kolejką na górę Königstuhl, zwiedzanie zamku, oraz wizytę w Muzeum Uniwersyteckim, gdzie mogliśmy obejrzeć niezwykłe ,,graffiti” pozostawione przez studentów na ścianach karceru ponad 200 lat temu. Potem dostaliśmy aż 4 godziny czasu wolnego, które mogliśmy spędzić na zwiedzaniu miasta oraz robieniu zakupów. Miłym akcentem było spotkanie mima, który okazał się być naszym rodakiem. Ostatniego dnia wymiany, ponownie udaliśmy się do szkoły na lekcje niemieckiego, po czym wybraliśmy się na zakupy. Każdy z nas kupił mnóstwo niemieckich słodyczy. Po południu udaliśmy się do pobliskiego miasteczka Neustadt, gdzie spędziliśmy kilka godzin. Wiczorem czekała nas miła impreza pożegnalana, przygotowana przez naszych niemieckich przyjaciół. W piątek 26 września, punktualnie o 7:00, wyruszyliśmy w długą podróż do domu. Pożegnaliśmy się z wszystkimi, i pełni nowych doświadczeń wsiedliśmy do autokaru. W drodze powrotnej udało nam się zwiedzić jeszcze średniowieczne miasto Rothenburg, gdzie zobaczyliśmy Muzeum Bożonarodzeniowe i spróbowaliśmy tradycyjnych słodkości zwanych Schneebälle. Dzięki tym 7 dniom spędzonym w Niemczech udało nam się trochę poznać inną kulturę. Nawiązało się też wiele przyjaźni, zarówno międzynarodowych, jak i tych pomiędzy uczniami naszej szkoły, więc z ciężkimi sercami żegnaliśmy się z Annweiler. Wymiana ta, podobnie jak każdego roku okazała się niezapomnianym i niezwykłym przeżyciem dla młodzieży z Cieszyna. Lecz już niebawem, bo w kwietniu, czeka nas jubileusz. Uczniowie z Triefels-Gymnasium w Annweiler odwiedzą Kopera po raz 25!
Jak co roku, nasz wyjazd został dofinansowany przez Międzynarodową Organizację Polsko-Niemiecka Współpraca Młodzieży.