43-400 Cieszyn, Plac Wolności 7b +48 33 85 211 32
baner
baner
baner
 
PROJEKT SZKOLNY COMENIUSA
Ekonomiczny rozwój krajów w Europie jest związany z rozwojem przemysłu. Chcemy zmotywować uczniów do nauki przedmiotów ścisłych zwłaszcza matematyki i rozwijanie abstrakcyjnego myślenia. Chcemy pokazać uczniom związek miedzy matematyką a codziennym życiem. Jak struktury geometryczne występujące w przyrodzie inspirowały ludzi do tworzenia przedmiotów codziennego użytku, architektury oraz maszyn. Naszym założeniem jest wypracowanie nowych metod nauczania wraz z uczniami i partnerami, ułatwiających zrozumienie trudnej wiedzy matematycznej. Uczniowie wykonają programy komputerowe wykorzystane na lekcjach matematyki, fizyki i chemii. Podczas realizacji projektu chcemy również uczyć się o tradycjach i kulturze krajów partnerskich jak również chcemy zwrócić uwagę na problemy rasizmu i tolerancji. Głównymi tematami, którymi się zajmiemy to: -geometryczne i matematyczne elementy w sztuce i architekturze – porównanie w krajach partnerskich -matematyczne aspekty w sporcie -geometryczne struktury w chemii, fizyce i astronomii -historyczne aspekty rozwoju matematyki w krajach partnerskich -zastosowanie technologii informatycznych w nauczaniu matematyki, fizyki i chemii -wypracowanie i wymiana metod i narzędzi Główne cele projektu: -motywacja uczniów do uczenia się matematyki, fizyki i chemii; -rozwijanie abstrakcyjnego myślenia u uczniów; -rozwijanie umiejętności uczniów i nauczycieli posługiwania się językiem obcym w praktyce; -zastosowanie technologii informatycznych na lekcjach przedmiotów ścisłych; -poszukiwanie nowych metod i narzędzi w nauczanie przedmiotów ścisłych. Zamierzamy połączyć naukę z życiem codziennym, w szczególności geometrycznymi strukturami w sztuce, architekturze i przyrodzie. Będziemy wykorzystywać TI do opisywania struktur geometrycznych. Poruszymy temat matematycznych aspektów w sporcie. Zajmiemy się również historycznymi aspektami rozwoju matematyki w krajach partnerskich Oraz zastosowaniem zastosowanie technologii informatycznych w nauczaniu matematyki, fizyki i chemii Uczniowie będą prowadzić badania, obserwacje i opis geometrycznych struktur występujących w sztuce, architekturze i przyrodzie. Będą brać udział w konkursach na najciekawszą bryłę geometryczną, program komputerowy oraz prezentację. Kluby i koła matematyczne będą miejscem spotkań nauczycieli i uczniów i dyskusji o różnych problemach naukowych, poszukiwaniem nowych dróg uczenia się i nauczania. Współpraca między partnerami i wykorzystanie forum internetowego do dyskusji on-line będzie motywacją do rozwijania umiejętności posługiwania się językiem obcym w praktyce.