EUROPEJSKI DZIEŃ JEZYKÓW W KOPERZE
Z okazji Europejskiego Dnia Języków, 26 września 2024, nauczyciele języków obcych wraz z uczniami zorganizowali ciekawe i oryginalne lekcje!
Klasa 1g miała okazję w czwartek uczestniczyć w dwóch warsztatach językowo-kulturowych prowadzonych przez wykładowców z Wielkiej Brytanii. Tematy spotkania to: 'Which English?' oraz 'United Kingdom in the News'.
Uczniowie klasy 2A wcielali się w różne role proekologicznej sztuki teatralnej. Po co ta drama? Jako metoda nauczania pozwala na rozbudzanie kreatywności, wyobraźni, a także na rozwijanie umiejętności interpersonalnych.
Klasa 3B obejrzała film "Where Did English Come From", w którym Claire Bowern pokazuje jak zmieniał się język angielski i jak bardzo pozornie odmienne od siebie języki są ze sobą powiązane. Po projekcji uczniowie uzupełniali luki w wygenerowanym przez AI streszczeniu filmu. Ciekawym zadaniem było pogrupowanie zgodnie z pochodzeniem słów, które są zapożyczeniami z innych języków: największym zaskoczeniem było pochodzenie słowa "candy" - wywodzi się od arabskiego "qandi", czyli zrobiony z cukru. Na koniec łamigłówka "Wordle" z New York Times'a, która dziś poszła 3B wyśmienicie - słowo FAITH padło już w trzeciej linijce!
Na lekcjach francuskiego uczniowie klasy 3C świętowali na wesoło, wykręcając sobie języki na łamańcach językowych po francusku - "virelangues". Zastanawiali się także nad znaczeniem francuskich wyrazów, które uchodzą za "fałszywych przyjaciół" w zestawieniu z j. angielskim
Uczniowie klasy 3B zachęcali do uczenia się języka niemieckiego tworząc plakaty promujące język niemiecki czy też kraje niemieckojęzyczne, ponadto rozwijali sprawność mówienia poprzez tworzenie dialogów.
Na lekcjach języka rosyjskiego zagościły gry i zabawy. Klasa 1AC śpiewająco utrwalała alfabet przy akompaniamencie muzyki z „Maszy i Niedźwiedzia.” Klasy 3 powtarzały słownictwo z tematu zdrowia, rywalizując w rozgrywkach "wisielca". Z kolei uczennice klasy 4B wykonały plakat z symbolami rosyjskimi.
Wszystkie działania wpisują się ponadto w założenia programu Erasmus+ , który jest realizowany w szkole a jego jednym z celów jest rozwijanie kompetencji językowych uczniów.
Uczniowie klasy 2A wcielali się w różne role proekologicznej sztuki teatralnej. Po co ta drama? Jako metoda nauczania pozwala na rozbudzanie kreatywności, wyobraźni, a także na rozwijanie umiejętności interpersonalnych.
Klasa 3B obejrzała film "Where Did English Come From", w którym Claire Bowern pokazuje jak zmieniał się język angielski i jak bardzo pozornie odmienne od siebie języki są ze sobą powiązane. Po projekcji uczniowie uzupełniali luki w wygenerowanym przez AI streszczeniu filmu. Ciekawym zadaniem było pogrupowanie zgodnie z pochodzeniem słów, które są zapożyczeniami z innych języków: największym zaskoczeniem było pochodzenie słowa "candy" - wywodzi się od arabskiego "qandi", czyli zrobiony z cukru. Na koniec łamigłówka "Wordle" z New York Times'a, która dziś poszła 3B wyśmienicie - słowo FAITH padło już w trzeciej linijce!
Na lekcjach francuskiego uczniowie klasy 3C świętowali na wesoło, wykręcając sobie języki na łamańcach językowych po francusku - "virelangues". Zastanawiali się także nad znaczeniem francuskich wyrazów, które uchodzą za "fałszywych przyjaciół" w zestawieniu z j. angielskim
Uczniowie klasy 3B zachęcali do uczenia się języka niemieckiego tworząc plakaty promujące język niemiecki czy też kraje niemieckojęzyczne, ponadto rozwijali sprawność mówienia poprzez tworzenie dialogów.
Na lekcjach języka rosyjskiego zagościły gry i zabawy. Klasa 1AC śpiewająco utrwalała alfabet przy akompaniamencie muzyki z „Maszy i Niedźwiedzia.” Klasy 3 powtarzały słownictwo z tematu zdrowia, rywalizując w rozgrywkach "wisielca". Z kolei uczennice klasy 4B wykonały plakat z symbolami rosyjskimi.
Wszystkie działania wpisują się ponadto w założenia programu Erasmus+ , który jest realizowany w szkole a jego jednym z celów jest rozwijanie kompetencji językowych uczniów.