43-400 Cieszyn, Plac Wolności 7b +48 33 85 211 32
baner

Kopernik po raz 31. w Annweiler
W dniach 02.-09. września br grupa uczniów naszej szkoły wraz z opiekunami wzięła udział w programie 31. wymiany szkolnej z partnerską szkołą Evangelisches Trifels-Gymnasium w Annweiler am Trifels w Niemczech.
W poniedziałek (02.09.) rano wyjechaliśmy z Cieszyna i po 12-godzinnej podróży dotarliśmy do Annweiler am Trifels. Tam przywitały nas rodziny naszych niemieckich kolegów, którzy gościli u nas w kwietniu tego roku.
Pierwszy dzień naszego programu rozpoczął się od lekcji według planu zajęć naszych gospodarzy i warsztatów geograficznych przygotowanych dla nas w szkole. Następnie zostaliśmy oficjalnie przywitani przez dyrekcję szkoły. Kolejnym punktem programu był spacer z przewodnikiem po zakamarkach uroczego miasteczka Annweiler i wizyta w ratuszu, gdzie przyjęci zostaliśmy przez burmistrzynię miasta. Po południu pojechaliśmy na basen, gdzie przyjemnie spędziliśmy czas. Kolejny dzień zaczęliśmy również od zajęć w szkole, po czym udaliśmy się do Zamku Trifels – największej atrakcji turystycznej w pobliżu miasta Annweiler. Zamek uchodził w średniowieczu za twierdzę niemożliwą do zdobycia, dlatego służył jako skarbiec, gdzie przechowywano insygnia królewskie – dzisiaj można oglądać tam ich repliki. Oprócz tajemniczych wnętrz zamku mogliśmy również podziwiać niesamowity widok na całą okolicę, jaki się stamtąd rozciąga.
W czwartkowy poranek wszyscy wybraliśmy się do Schwetzingen. Zwiedzając tamtejszy imponujących rozmiarów pałac, mieliśmy niepowtarzalną okazję przebrać się w stroje z epoki i pod okiem przewodnika zatańczyć w pałacowych komnatach. Duże wrażenie zrobił na nas też ogromny kompleks pałacowych ogrodów. W drodze powrotnej ze Schwetzingen zatrzymaliśmy się w Heidelbergu uchodzącym za jedno z najpiękniejszych miast w Niemczech.
Piątek upłynął nam na warsztatach artystycznych w szkole, których tematem przewodnim były stereotypy związane z postrzeganiem Polaków w Niemczech i Niemców w Polsce. Po zajęciach zostaliśmy oficjalnie pożegnani przez dyrekcję szkoły.
Weekend spędziliśmy wraz z naszymi niemieckimi partnerami i ich rodzinami w bardzo różnorodny sposób – były wyjazdy do różnych ciekawych miejsc w okolicy, spotkania rodzinne, spacery w górach, wspólne zakupy i wyjazdy do wesołego miasteczka.
W poniedziałek, 9. września udaliśmy się w drogę powrotną do Cieszyna.
Dużo w tym tygodniu przeżyliśmy, dużo się też nauczyliśmy i z pewnością będziemy miło wspominać ten bardzo nietypowy początek roku szkolnego. Z naszymi niemieckimi kolegami pozostajemy w kontakcie przez media społecznościowe. Być może część z nich zdecyduje się odwiedzić Cieszyn jeszcze raz.