43-400 Cieszyn, Plac Wolności 7b +48 33 85 211 32
baner

Wycieczka klas 3c oraz 4c
Czarująca Praga przyciągnęła tej jesieni kolejne klasy - tym razem turystów z klas 3C oraz 4C. Trzydniowa wycieczka, 23-25 października, dostarczyła wielu wrażeń, wiadomości z zakresu historii, sztuki, architektury oraz kultury Czech, które w przejmujący sposób przedstawił nam znakomity przewodnik-pasjonat, pan Jerzy Gorczyca. Dzięki niemu poznaliśmy skomplikowane dzieje Pragi i jej bohaterów: cichociemnych, działaczy-opozycjonistów, odkryliśmy bogactwo stylów architektury od budowli romańskich przez gotyk i renesans po secesję i kubizm. Spacer po Pradze w jesiennej scenerii od Zamku Praskiego na Hradczanach przez Złotą Uliczkę, dzielnicę Mala Strana i wdrapywanie się (z powodu nieczynnej kolejki) na Wzgórze Petřin rozbudził nasz apetyt na więcej i dodatkowo, po kolacji w hotelu, udaliśmy się ponownie do centrum, metrem, na 'Pragę by night'. Drugi dzień przyniósł kolejną porcję atrakcji, tym razem wędrówka prowadziła przez Plac Wacława, miejsca defenestracji, Rynek Staromiejski ze wspaniałym średniowiecznym Orlojem i Mostem Karola, żydowską dzielnicę Josefov, a zakończyła się rejsem po Wełtawie. Obejrzeliśmy także wystawę prac Alfonsa Muchy - pioniera stylu secesyjnego, ikonę Czech. Trzeciego dnia wyruszyliśmy w drogę powrotną przez Morawski Kras, z fascynującą jaskinią, w której podziemna rzeka Punkva wyrzeźbiła malownicze groty i tunele. Ostatnim etapem był spacer po stolicy Moraw - historycznym Ołomuńcu. Warto zwiedzać Czechy ze swym bogactwem dziedzictwa kulturowego.